FAQ
VANLIGA FRÃ…GOR & SVAR
Vi skickar varorna med PostNord eller DHL. Leveranstiden är ca 1 till 3 arbetsdagar.
Â
VÃ¥r ambition är att alltid ha alla varor pÃ¥ lager för omgÃ¥ende leverans, vid slutförsäljning informerar vi inom en arbetsdag.Â
För att avbeställa en order som du precis lagt kan du ringa vår kundtjänst på 016 14 26 00 före kl 14.00 därefter mailar du till info@matsilver.se och avbokar.
Dn avbeställning gjord efter kl 16.00 hanteras nästa vardag. Â
Du har 30 dagars ångerrätt. Fyll i vårt webformulär  HÄR. Vi återkommer med instruktioner för returen.
Vi erbjuder 6 månaders bytesrätt. Vid byte står kunden för transportrisken och kostnaden. V
id byte ska produkten ligga oanvänd i den originalförpackning den levererats i. Ange alltid namn och adress vid byte och gärna fakturanummer.
Vi beställning före klockan 11.00 på vardagar brukar oftast ordern skickas samma dag och dina varor levereras inom cirka tre arbetsdagar
Vid slutförsäljning och längre leveranstid informeras du via mail inom en arbetsdag.
Där leveranstiden är längre så anges det under produktinformationen. Det gäller t ex Dopskedar med gravyr eller beställningsvaror.
Det går tyvärr inte att lägga till varor i en lagd beställning, men det går bra att göra en beställning till och komplettera, det kostar inget extra.
Ja, det går att beställa från utlandet i vår webshop.
Kontakta oss på info@matsilver.se om du vill beställa via e-post.
Om varan är felaktig eller felexpedierad skall detta anmälas till oss snarast på mail till info@matsilver.se
Du hittar mer information kring reklamtion och hur du går väga HÄR:
Outlösta paket debiteras med en avgift på 350 kr. Avgiften ska täcka för frakten till dig och frakten tillbaka till oss, samt kostnader som Klarna debiterar oss för kreditering och återbetalning till dig.
Ring 016-14 26 00 eller maila info@matsilver.se . Vi har många företagskunder men webshoppen tillåter endast privatpersoner.
Kontakta oss så söker vi försändelsen. Ibland missar utlämningsstället att avisera om att paketet kommit fram och är klart för uthämtning.
Vid försening har kund rätt att häva köpet utan kostnad.Â
Klarna skickar ut en påminnelse.
Våra försändelser innehåller en följesedel.
Fakturan mailas automatiskt till dig från Klarna så kolla skräppostfiltret ifall fakturan fastnat där eller kontakta Klarna.
Vi kan tyvärr inte hjälpa dig om du har fått en påminnelse om att fakturan inte är betald. Ditt köp hanteras av Klarna och du behöver själv kontakta Klarna för att reda ut vad som kan ha hänt.
Du kan kontakta Klarna så kan dom flytta fram förfallodagen.  Vi krediterar varorna så snart de har anlänt till vårt lager.
Det är knappt mätbara skillnader mellan Varumärkena Juveel och Gense/Mema GABs lika modeller. Längd, vikt och kvalitét är i princip lika. Vid dukning syns ingen skillnad. Båda varumärkena tillverkas med samma maskiner och av samma duktiga silversmeder i Juveels fabrik. Genses tillverkning i Eskilstuna lades ned cirka 2018.
Våra priser är lägre för att vi köper stora mängder direkt från fabriken och levererar varorna till våra kunder utan fördyrande mellanhänder. Vår organisation är effektiv och vårt mål är att alltid ha marknadens bästa priser.
Våra originalbestick är inte lättare än andra motsvarande bestick som säljs i Sverige. Silverhalten är 830 tusendelar vilket är den silverhalt som är bruklig för matsilver på marknaden. Kvalitén på silverlegeringen är högsta möjliga och levereras av den norska leverantören K A Rassmussen.
Vi har aldrig sålt varor som har lägre vikt och kvalitét än den som är bruklig i Sverige för respektive modell.
På 90-talet förekom det lättare varianter av vanliga besticksmodeller . Dessa bestick försvann fort från marknaden och har aldrig sålts av oss.
Maila till oss på info@matsilver.se
Du kan bifoga en bild om det gäller någon specifik produkt som vi inte har i vårt sortimentet.
Skicka din fråga till vår mail info@matsilver.se så svarar vi så fort som möjligt, oftast inom en arbetsdag.