Köpvillkor

Pris på bestick och matsilver och övriga produkter

Våra priser på www.matsilver.se uppdateras löpande och ska alltid vara aktuella. Priser anges i svenska kronor inklusive svensk moms. Vi reserverar oss för eventuell felaktig information påverkad av tekniska eller mänskliga fel, samt slutförsäljning på vårt lager.

Frakt

Order om 200 kr och över är fraktfria. Vid order under 3000 kr tillkommer posförskotts- och expeditionskostnad på 30 kr, vid internet beställning. För telefonbeställning tillkommer 75 kr vid beställning under 3000 kr

Leveranser

Normalt gäller beställning före klockan 14.00 och dina varor levereras inom tre arbetsdagar. Vid slutförsäljning och längre leveranstid informeras kund via mail. Efter slutförd order får du en orderbekräftelse via e-post. Där leveranstid är längre anges under produktinformationen se exempelvis Utgångna modeller. Outlösta paket debiteras 200 kr. Order som bedrägligt registreras polisanmälas. Svar på frågor som rör köp/betällning sker inom 48 timmar (vardagar). Alla varor finns på lager för omgående leverans, vid slutförsäljning informerar vi inom 48 timmar (vardagar). Vid försening har kund rätt att häva köpet utan kostnad.  Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.

Transportskada

Om varan är skadad vid leverans skall detta anmälas till Eskilstuna Matsilver AB inom 2 månader via e-post info@matsilver.se. Det är viktigt att du gör en fullständig anmälan till oss av eventuella skador, ser du att kartongen är skadad vid leveranstillfället så ska du anmäla detta direkt till ditt utlämningsställe.

Reklamation

Om vara är felaktig eller felexpedierad skall detta anmälas till oss snarast på mail info@matsilver.se eller 016 14 26 00. Vid eventuell tvist förbinder vi oss att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekomendationer. Kund ersätts för returfrakt vid godkännd reklamation.

Öppet köp och bytesrätt

Öppet köp och bytesrätt gäller i 30 dagar. Varorna skall returneras i samma skick och förpackning som vid leverans.

Betalning med Klarna


Vi samarbetar med Klarna för att erbjuda dig ett enkelt sätt att betala. När du lagt din beställning skapas automatiskt ett underlag för en faktura som skickas till din e-postadress när varorna skickas från oss. Om du istället vill betala ditt köp på en gång, går det naturligtvis bra. Du kan ändra betalsätt efter du klickat på slutför köp. Du kan därefter välja att betala med kort, eller direktbetalning via din internetbank. Oavsett hur du väljer att betala så tillkommer inga avgifter.

Vid betalning via faktura överlåts fordran till Klarna AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisations-nummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokförings-registret i Sverige och är över 18 år. Det görs en mindre kreditupplysning men den visas inte i historiken för andra företag.

Du har även, då du väljer att betala med faktura, möjlighet att dela upp din betalning genom att ändra betalsätt till Klarna konto, efter att du klickat på slutför köp. I detta fall skickar Klarna en faktura brevledes till dig och den kommer under den senare delen av den månad du ska betala i. Klarnas övriga villkor hittar ni som länk i från vår kassa.

Min faktura är borta:
Har du inte kvar din faktura och behöver dess uppgifter, kan du logga in på Mitt Klarna: https://my.klarna.com. Där kan du hitta din faktura med OCR-nummer och det som krävs för att genomföra betalningen. Du kan även flytta fram förfallodagen (10 dagar) och se din köphistorik. Denna funktion fungerar endast för privatpersoner. Du kan alltså inte logga in som företag med organisationsnummer.

Du kan även nå Klarnas kundtjänst på telefonnummer: 08-120 120 10.

Betalningsformer

Levereras kan ske mot postförskott. I vissa fall förbehåller vi oss rätten till kreditprövning och förskotts betalning.

GDPR policy

Eskilstuna Matsilver AB (EMAB) lagrar personuppgifter som består av namn, adress och eventuellt telefonnummer. Anledning till detta är att kunna upprätta fakturor (enligt Bokföringslagen), leverera beställningar samt kunna informera via mail om så önskas. Personuppgifterna överförs från EMAB till Postnord via pacsoftonline. Kundregistret lagras dels på egen server men även i Evalent AB:s webb-shop. Kunduppgifter kommer att lagras maximalt 8 år efter sista beställning. Kunduppgifterna kommer att rensas en gång om året på inaktiva uppgifter. Vill du få reda på, ändra eller radera uppgifter som vi har så kontakta oss på info@matsilver.se alternativt på 016 142600. I fall ni har synpunkter som ni inte har fått gehör för från oss så kan ni vända er till Dataskyddsinspektion tel 08-657 61 00 alternativt datainspektionen@datainspektionen.se.